Thursday, December 2, 2010

Hantar Pakngah Ke Terengganu & Kembali Ke KL

Ni smlm nye cerite.Pakngah baru klua dari wad CCU HUSM Kelantan.So,die singgah umah aku kat Kota Bharu.Pakngah pon nampak cam dah sihat je.Tapi,x de selera nak mkn.Mama dah masak sbb tau yg Pakngah nak dtg singgah.So,Kak Jiha & Makngah aje yg mkn lauk yg sdp tu.Aku pon ngap makanan tu! Kehkeh...Maklumlah,aku ni suke mkn.Berat bdn pon dah increased.Pukul 6:00 tu pegi anta Pakngah balik home die kat Tengganu.Sampai sane kul 9:30.Pastu,Mama pon suruh cpt balik KL.Takut nanti sampai pagi esk.Makngah pon halang dgn cara MAKAN DAHULU...Aku x kesah sampai kul brape pon sbb aku x drive kete tu.Makngah pon sediakan makanan favourite aku,sate.Sate,nasi impit,kuah kcg & air teh 'o' panas mlm tu.Yam2...Mama x nak mkn.So,aku yg ngap sampai 10 stick.Mama sebenanye nak marah aku mkn byk sgt.Tapi,aku peduli ape? Ngap3...Pastu,kitorang sambung jln kul 10:20.Perjalanan tu lame sgt...So,lps lame driving,Abah pon berenti tido.Waktu tu kul 12:30.Pukul 1:50 pon Abah bgn.Tayar plak bocor.Gantilah tayar.Waktu ganti tayar tu,tgn Abah luke.Lps ganti tayar,kitorang sambung jln.Sampai KL,kul 4:00.Punyelah mengantuk! Seme org nak Qadha solat Isyak.Aku pon same.Kehkeh...Aku pon melantangkan diri atas katil.Tidolah...

3 comments:

  1. Well2...Takde org nak comment 1 pon post aku.Wawaweewee! Huhuhuhahaha!

    ReplyDelete
  2. banyak nye rumah yg awak ada...
    alhamdulillah takde pape sepanjang perjalan

    ReplyDelete
  3. Kita doakan Tokngah cepat sembuh. nanti kalu kita ikut jalan terengganu lagi, kita singgah, tido di cherating. cantikk tu

    ReplyDelete